csütörtök, február 07, 2008

73. bejegyzés a könyvekről

Kaptam én is labdát, tulajdonképpen több helyről is, arra vonatkozóan, hogy...., valójában nem is tudom mire vonatkozóan, úgyhogy X után szabadon azt írom le, hogy hirtelen mely könyvek jutnak eszembe, ha az elmúlt év különlegesebb irodalmi élményeire gondolok.

Első helyen szerepel Salman Rushdie-tól a Sátáni versek, az nekem az év kihívása volt, még mindig nem fejeztem be, mert közben pihennem kell, teljesen lenyűgöz, elbűvöl.

A többi nincs sorrendbe téve, és azt hiszem már rég el kellett volna olvasnom őket, de valahogy így alakult.

Umberto Eco: A Foucault inga (csak ráerősített az egyébként is megszállottsággá növekvő összeesküvés elmélet vonzalmamra)

Emil Ajar: Előttem az élet (minden harmadik mondatot ki akartam írni belőle)

Szabó Magda: Für Elise (magyar irodalomból soha szebbet, de igaz, kevés magyar irodalmat olvasok)

Mario Vargas Losa: A város és a kutyák (számomra a legmegkapóbb Losa)

És a Sógunt James Clavell-től csak nem hagyhatom ki, még ha így hat is lesz.

Továbbdobom Gadának, Tihamérnek és TSZnek.

5 megjegyzés:

Unknown írta...

A város és a kutyák, nem?

VNT írta...

De. Teljesen igazad van. Meg voltam gyozodve, hogy atz irtam, mert ugy mondom. Na... szoke, s a tobbi

Névtelen írta...

Ha tetszett a Für Elise, akkor olasd el a Régimódi történetet és az Ajtót is, szerintem kiválló mindkettő.

VNT írta...

A Régimódi történetet olvastam már, most a Pilátus van soron. Aztán jöhet az Ajtó.

Névtelen írta...

A "Katalin utca" az etalon - szerintem...