szerda, július 18, 2007

54. bejegyzés a nőkről

Olvasgatom tegnap baudo-sűrítettet és különösképpen élvezem azt a részt, kommentjeivel együtt, melyben a gyermekek nemi identitás felfedezéseiről van szó. Mivel nekem semmi direkt érintkezésem nincsen 15 évnél fiatalabb gyermekekkel, sajnos elég tanácstalan vagyok, ami a lelküket, agyukat illeti.

Néhány órával később tornáról próbálom összekaparni magam az öltözőben (képzeld el, hogy kinn 45 fok van, a teremben és az öltözőben 35 ventillátorral együtt, 50 perce ugrálsz, csapzott és izzadt a hajad, ragad a bőrőd, piros az arcod és épphogy pihegsz.), amikor bejön egy fiatal nő, ismerem a teremből, és hoz magával egy egészen kisfiút, aki azért saját lábakon jár. Kérdi tőlem, zavar-e, ha a két éves fia benn marad az öltözőben, míg ő is átvedlik tornásszá. Kissé felhúzom a szemöldököm, elmosolyodok, de csak olyan félmosollyal, nem értem a kérdést. Persze, hogy nem zavar, még cucli van a szájában, játékautók a táskájában (bár asszem a férfiak alapvetően később sem változnak, csak a tárgyak cserélődnek mellettük). Csak azért, mondja ő kevésbé mosolyogva, mert néhány hete kezdett járni egy másik terembe. És megtörtént ritka alkalmakkor, hogy a kétéves kisfút is magával kellett vigye. Aztán egy alkalommal az igazgatónő félrehívta és elmondta, hogy ez nem jó, hogy a kisFIÚt hordozza magával a terembe és így az öltözőbe, mert az ott átöltöző felnőtt nőket, asszonyokat, anyákat és leányokat zavarja, hogy egy most bár csak kétéves, de tudjuk ám mi lesz belőle hímnemű kis lény nézheti őket. Így, sajnálatos módon ott kellett hagyja azt a termet és visszatért a mi kicsi, szűkős, meleg, időnként büdös, de annál nagyvonalúbb termünkbe.

Nem értek a kisgyermekek pszihológiájához. A Nők Lapja Vekerdy féle gyermeklélek rovatát olvasgattam, de arra pont nem emlékszem, hogy erről volt-e szó. Mert én valahogy úgy képzelem (és itt jutott eszembe a baudo-sűrített), hogy egy női öltözőbe beszabadított két éves kisfiú maximum a saját lelkét sértheti és teheti próbára (és talán az anyuka lehetne egy kicsit figyelmesebb), de elképzelésem nincs mi játszódhat le annak a felnőtt nőnek az agyában, aki azért aggódik, mert egy ekkora gyermek esetleg meglátja a mellét. És nem a gyermekért aggódik, hanem magáért.

10 megjegyzés:

VNT írta...

kedves N. elnezest, hogy igy uzengetek neked, mas modszer nem jutott eszembe, nem tudok kommentelni a blogodra. nem segitenel ki? keri, hogy valahova bejelentezzek. kosz.

edo írta...

Timó, hála az éééén kitartó búsongásomnak, N széttaposta a kommentbogarat s most nyugodtan bíztatgathatod.

Nagyon tetszett ez a bejegyzés. Olvastam amit írtál és bosszankodtam, a fene egye meg, miért vagyok én is már megint felnőtt ;)

VNT írta...

lattam nalad is a bejegyzest edo, es remenykedtem, hogy N megerti az uzenetet. termeszetesen koszonom mindazok neveben, akik adaz harcot vivtak N kommentlehetetlensegei ellen, hogy megoldottad sokunk problemajat. :))

Névtelen írta...

juj, csak most látom, hogy micsoda elkeseredést váltott ki a nemtudokkommentelni probléma. sikerült, várom az észrevételeitek, melyeknek most már semmi sem szab határt.
no de nem hagyom ám soká vajazni a szívemet, inkább szeretnék hozzá szólni, nem is pont ehhez, csak valami hasonlóhoz.
nemrég akadt az utamba 1 érdekesség: az, hogy Amerikában mekkora vihar van a köztéri gyermekszoptatás körül.
Ugyan jómagam elképzelni sem tudok kellemesebb dolgot a kisbabák társaságánal (szerencsémre több is van most a közelemben) és meghittebb dolgot a kisgyermek szoptatásánál de a felhárodás már-már harcá fajult. büntetések és tüntetések váltják egymást, a hírcsatornák pedig több fronton is foglalkoznak a kérdéssel. tájainkon nem halottam még felvetni a problémát de ez felteszem csak idő kérdése. u.h. időben meg kell alakítani a megfelelő klubbot, ki erre, ki meg arra dőljön. na ennyi. hölgyek várom a véleményetek

VNT írta...

sajnos nem tudok hatarozottan allast foglalani a nyilvanos gyermekszoptatas temakoreben, mert meg soha nem probaltam. azt azonban elismerem - barmilyen pruden is hangzik -,hogy ha egyszeru halandokent epp setalgatnek a parkban es egy anyuka elokapna a mellet es elkezdene etetni a kisbabajat, akkor minden valoszinuseg szerint zavarba jonnek

Névtelen írta...

nincs is azzal gond, hogy eltakarja a mellét, -mely amúgy sem sexuális tényező véleményem szerint ebben a kérdésben-, hanem azzal, hogy ez a természetes dolog meg van tiltva.
addig, míg erre felé anyuka ki nem mer mozdulni otthonról gyerekével, mintha legalább is házi őrizetre lenne utalva, addig más országok anyukái próbáljál összeegyeztetni az életüket a gyermekneveléssel és az ezzel járó szoptatással.
ezért a kérdés aktualitása nem olyan erős még, úgy érzem.

edo írta...

sokszor láttam anyukákat nyilvános helyeken szoptatni és sose zavart. természetesnek tűnt, szépeknek láttam őket, mindig csak együtt: anyát és gyerekét, nem külön, széttarabolva: nő-csupasz mell-gyerek.
lehet csak én nem vagyok elég modern :))

Névtelen írta...

A kisbabáknak joguk van akkor és ott szopizni, amikor és ahol megéheznek. Az anyatejnél jobb enni- és innivaló nincs. Szégyelljék magukat azok a felnőttek, akik ezt nem találják természetesnek. Ha zavarja őket, forduljanak el, de ne tiltakozzanak egy természetes dolog ellen.

Névtelen írta...

Hát Timó nagyon örültem, hogy tiszta véletlenül ilyesmire leltem, mint Timó féle blog. Nagyon jó volt olvasni ezt az egészet, s úgy éreztem újra egy kicsit közel kerültem hozzád, talán még közelebb, mint valaha is voltunk.
S a lányosztály-féle leszbikus orgiákon nagyon jót röhögtem.

Egy volt osztálytársad

Névtelen írta...

Hát Timó nagyon örültem, hogy tiszta véletlenül ilyesmire leltem, mint Timó féle blog. Nagyon jó volt olvasni ezt az egészet, s úgy éreztem újra egy kicsit közel kerültem hozzád, talán még közelebb, mint valaha is voltunk.
S a lányosztály-féle leszbikus orgiákon nagyon jót röhögtem.
Egyelőre idáig értem el... ezért jött ide a megjegyzés, nem igazán értek még ehhez, de szerintem bele fogok jönni.

Egy volt osztálytársad