szerda, július 04, 2007

52. bejegyzés a fogyókúráról

Június 29-én járt le a 30 napos diétám. Bizonyos értelemben történelmi pillanatnak is számíthatna, mert még sosem bírtam ilyen sokáig egyetlen fogyókúrát sem. Ezt sem tulajdonképpen, mert eredetileg 90 napos, de én úgy éreztem, hogy már attól észbontó leszek, ha 30 napig csinálom.

Van benne húsnap, sütinap, főtt zöldség nap és gyümölcs nap. A 90-es verzióban havonta egyszer a gyümölcsnap után kéne tartani egy víznapot. Sörnapot nekem. A fogyókúra teljes időtartama alatt nem szabad cukrot, szénsavas italt és alkoholt fogyasztani.

Az első két hetem tele volt kísértésekkel. A négy különböző típusú nap állandóan ismétlődik, a gyümölcsnap a legborzasztóbb. Egyébként is minden reggel gyümölcsöt kell enni, két darabot ugyanabból a fajtából. Nálam a banán volt a nyertes gyümölcs, azt hiszem egy életre teleettem magam vele. Aztán délben ebéd: hús, vegetáriánus pizza, főtt zöldség vagy épp gyümölcs, attól függően milyen napod van. Este vacsora, szintén napfüggő: hús, sütemény, főtt zöldség, gyümölcs. Nem, valóban nem fantáziadús és gyakran unalmas. Leszoktam a kocsmázásról. Én még abba a züllött kategóriába tartozom, hogy ha kocsma, akkor alkohol, de legalább kóla. Nem bírok sima vizet inni, vagy jobb helyeken natúr gyümölcslevet, miközben mellettem mindenki sört rendel, vagy bort. Tulajdonképpen ezek is voltak a legnagyobb hiánycikkeim, a sör/bor és a kóla. Első héten még a csokit is megkívántam, pedig ritkán eszem, szinte egyáltalán. Töménytelen pénzt költöttem 100%-os gyümölcslevekre, kukorica és borsó konzervekre, pizzára és a muschi file nevezetű húsra.

Volt egy revelációm. A negyedéves színisek bankettjén mindenki fokozatosan itta le magát padlóig (gyakran a szó szoros értelmében), még olyanok is akikre nem számítottam és én több liter 100-as narancs- és almalé után boldogan fedeztem fel, hogy az elmém tiszta, a zenét élvezem, táncolni tudok, és az arcomon nem ütköznek ki azok a tipikus és már jól ismert kontrollálatlan grimaszok, amelyek a túlzott alkoholfogyasztás egyértelmű velejárói. Nem mintha nem tartoznék én is ezen szenvedélynek hodólói körébe, de most az egyszer megesett velem is, hogy színjózanul nézhettem végig, hogy válnak zöldséggé az emberek.

Több, mint két hete csináltam már, mire valaki végre elmagyarázta, hogy mi az értelme és hogyan kéne még jobban csinálni. Kaptam egy kis rajzot a három kategóriával, amelyben egy a semleges ételek, egy a szénhidrátok és egy a fehérjék. A lényeg, hogy a szénhidrátot a fehérjével ne keverjük. Ez az én szintemen úgy csapódik le, hogy nem ehetem többé vajas szalámis kenyeret és a flekken mellé nem lehet szalmakrumplit rendelni. Most hogy befejeztem, igyekszem valamennyire odafigyelni.

Eredmény? A mérleg szerint összesen két kiló, amiért akár szappanozhatnám is a kötelet, hiszen vannak olyan ismerős szervezeteim, akik két nap koplalás után hozzák ezt az eredményt. Ellenben a szűk nadrágjaim kényelmesek, a kényelmes cuccaim bővek, és találkoztam néhány olyan emberrel is, aki mindeféle előzetes ismeret nélkül megkérdezte, hogy fogytam-e, mert neki úgy tűnik.

Nem, persze, hogy nem lettem észbontó, ahhoz egy újabb élet szükségeltetik, de jobban érzem magam, könnyebb vagyok a magam számára, 30 napig kihagytam egy csomó mocskot, de semmi nem ér fel azzal az érzéssel, mikor június 30-án, 30 nap diétázás után megihattam az első sörömet.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratula.
Az en kornyezetemben, ertsd a 4 kollegambol 4 ezt a dietat folytatja, es en, megcsakazertsem, nem allok be a sorba, nem szep tolem :(
Azt a kis tablazatot sztem szivesen fogadnak, nem kuldod at? Koszi elore is.

VNT írta...

kosz ago. en is buszke voltam magamra. :))
a tablazat nem egy igazi tablazat, hanem van benne harom kategoria: semleges etelek (olajok, nyers zoldseg, magvak, gyumolcs, tejtermek), szenhidratok (gabona, fott zoldseg, tesztafelek, sutemeny) es feherjek (hus, hal, tojas). es szenhidratot nem lehet feherjevel enni, esetleg egymas utan min. 4 ora elteressel. a semlegest meg lehet mindkettovel.
remelem segit a kollegaidnak. :))

Névtelen írta...

Nekem két hét diéta után jött össze 5 kiló mínusz. De azóta sajnos visszapakoltam, és ehhez elég volt egy héten keresztül minden nap sült hús szalmakrumplival (nem volt más, azt adtak), meg abbahagytam a mozgást is egy rövid időre. Két hét alatt ment le, két hét alatt jött vissza. Nem valami egészséges dolog.

VNT írta...

hat ez az sz.cs. ezen vagyok en is fennakadva. hogy ne szedjek vissza legalabb telig semmit. :)) nehez na.

Névtelen írta...

Legtöbben urbán legendák nyomába erednek egy fogyókúra alkalmával, mint pl gyümölcsnap, tojásnap, káposztanap, víznap, levegőnap.
Fogyókúra tartása alapból hülyeség. A szervezetünk olyan lesz amilyen életmódot folytatunk hosszútávon, és lévén, hogy a fogyókúra rövid távu, az eredmény is csak ideiglenes, rövid távú lesz.
Nem az alkohol hízlal, nem a szénsav az üditőitalban, nem is az, hogy az ember a szalmakrumplit vagy a rizset keveri a hússal. 3 alapgondolatot be kell tartani, ezek orbitálisan nagy közhelyek lesznek, mindenki tud róluk, viszont senki nem tartja be, hosszútávon fogyást fog eredményezni MINDENFÉLE erőfeszítés nélkül. Persze ezek közűl bármelyiket rendszeresen áthágjuk, a többi betartása semmit nem ér.
Szóval:
-ébredés után max 1-2 órával fogyasztani egészséges mennyiségű reggelit mindíg (előtte nincs kávé gyümölcslé, nincs semmi)
-ami cukrot tartalmaz (több mint 5% arányban), azt startból kerülni, sose fogyasztani (minden kaján fel van tüntetve a cukor mennyisége, nem szénhidrátra gondolok, cukorra, "zahar" romanul)
-estére a szénhidrát mennyiségét lehető legkisebbre csökkenteni (ha flekken az esti menü, tényleg ne együnk mellé szalmakrumplit, se kenyeret)

Elárulok még egy titkot :). Nem hinném, hogy létezik olyan ember, aki ezt a három nagyon egyszerű szabályt be tudná tartani rendszeresen. Egyszerűen képtelenség a mai eliparosodott táplálkozási körülmények, és középszerű életvitel közepette. Aki ezek betartása nélkül is sovány tud maradni, az genetikailag szerencsés.

Névtelen írta...

proba komment

VNT írta...

anonymus, radikalis, ne haragudj, amiert nem engedtem fel mind az ot kommented, ugyanaz volt, igy csak egy jott belole. azert kivancsi lettem, hogy miert lett ennyi proba komment. :))

Névtelen írta...

:) Németül voltak a gombok az oldalon meg a szöveg valamiért, és nem tudtam mit nyomok, nem értettem mit olvasok, alig sikerült átállítani angolra, addig meg ... ez lett az eredménye