csütörtök, július 31, 2008

89. bejegyzés a gyávaságról

Tele van az életem jelekkel (csukott szemmel fekszem az ágyon, mellettem egy tökéletesen idegen ember meséli, hogy az unokáját a Mikulás hozta), de gyáva vagyok észrevenni őket.

Tele van az életem kísértésekkel (egy kaland nem kísértés, annál nagyobb értékem pedig nincs), de gyáva vagyok megválaszolni őket.

Tele van az életem félelmekkel (nem ismerem fel a határaimat, nem merek lemondani róla), de gyáva vagyok legyőzni őket.

Tele van az életem frusztrákkal (pasik, apám, teljesítményem, társadalmi megítélésem, városok), de gyáva vagyok szembenézni velük.

Tele van az életem kérdésekkel (hol, mikor, kivel, ha vele, jó lesz, ha nem vele, fogom tudni, amikor nem kell), de gyáva vagyok felelni rájuk.

Tele van az életem hiányokkal (ambíció, megvalósítások, önbizalom, jövőkép, célok), de gyáva vagyok pótolni őket.

Tele van az életem pluszokkal (vélemények, álláspontok, naivitás, hit, határok, beidegződések), de gyáva vagyok lefaragni belőlük.

Tele van az életem barátokkal (A, B, C, D, ... Z), de gyáva vagyok törődni velük.

Tele van az életem ellenségekkel (DZ, DZS, X, Y), de gyáva vagyok nem törődni velük.

Tele van az életem kihagyott lehetőségekkel (tanulás, emberek, mondatok, ölelések), de gyáva vagyok nem azzal vigasztalni magam, hogy annak, akkor úgy kellett történnie.

Tele van az életem félbehagyott mondatokkal (...), de gyáva vagyok befejezni őket.

Tele van az életem tapasztalatokkal (ha megbántasz, megmondom, ha megdícsérsz, megköszönöm), de gyáva vagyok élni velük.

Tele van az életem szeretettel (úgy vagy jó nekem, ahogy vagy), de gyáva vagyok kimutatni.

Tele van az életem érdeklődéssel (miért?), de gyáva vagyok kérdezni.

Tele van az életem gyávasággal, de gyáva vagyok szembenézni velük.

11 megjegyzés:

Kaméleon írta...

Nagyon tetszik! Sokatmondó és elgondolkodtató!

Névtelen írta...

Ez rengeteg, de pont ugyanannyi, mint ami mindenkiben van, csak vegre valaki osszeszamolta. Ha lett volna a bejegyzesed vegen egy olyan mondat meg, hogy van itt valaki, aki ennel tobbet tud, akkor en leestem volna a szekrol, ugy nyujtottam volna a kezem. Neha arra gondolok, ha bator lennek, akkor nem esne olyan jol, mikor neha tenyleg az vagyok:) Ez egy anorexias vigasz :/

VNT írta...

azt hiszem, lehet folytatni a sort. kisse en is megijedtem, hogy kapasbol ennyit elo tudok szedni, ugyhogy abbahagytam a felsorolast. ez is egy gyavasag. :)

Dorján írta...

Emmán lehet egy kicsivel több mint bejegyzés...De valahol ilyenek mindenkiben ott bújkálnak, csak tényleg az van, hogy gyáva az ember összeszámolni őket. De ezek a befejezetlen mondatok, fel nem tett kérdések és suttogó panaszok faragják ki az ember jellemét.

VNT írta...

hat egy oszintesegre torekvo bejegyzes dorjan, vagy ki tudja. :) ugy latszik az en jellemem igencsak faragodik. :)

Nyárády Károly írta...

Rád tört a depresszív izé! Valami nagyon nyomhat, de engedelmeddel, gyávaságról szó sem lehet! Aki kiáll ma, és elmondja azt, amit Te itt felsorolsz, az nem éppen hétköznapi teljesítmény! Mondhatnám, még nem láttam tájainkon, és napjaink idősíkján sem hasonlót! Másik eshetőség az őrület, amit startból kizárhatok estedben, de tévedni emberi dolog! :-))))))
Most ebben a felállításban olvasd vissza azt, amit írtál, és mindjárt kiderül, hogy mennyire nem is igaz mindaz, amivel megvádolod önmagad! Ha megteszed, máris javulni fog a hangulatod, garantálom!
Egyébként az ilyen önfelmérés a felnőtté érés egyik fokozata, s mint olyan, csak néhányunknak adatik meg, míg mások, bizony egy életen át, adósok maradnak az elszámolással.
Hát ennyi pozitív értékelés már elég kellene legyen egy hajszálnyi mosolyra, vagy nem?
Kár, hogy nem tudlak rendesen is hátbaveregetni, mert annak örülnél, főleg akkor, mikor abbahagynám!
Na légy jó, és fel a fejjel, nézz a tükörbe és röhögj egy jót!

VNT írta...

szia karesz. nem vagyok en depressziv, nem szokasom. csak hat ernek impulzusok, amik elgondolkodtatnak. es ha mer ondolkodom egy dolgon, miert ne a masikon is? ha nem is a hatba veregetesert, de azert osszefutnek veled mar egyszer. :)

edo írta...

én is éppen azt akartam írni, mint Karesz, csak valahogy úgy, hogy na te Timó legény, jó nagyot hazudtál, hiszen ezzel így előrukkolni már egy adag hőstett :)))

Névtelen írta...

s milyen jó mindezeken már túllenni.

VNT írta...

s milyen jo azoknak, akik tul vannak ezen. :)

Névtelen írta...

nagyon jó. kívánom, hogy mindenki megérje és megélje.