csütörtök, január 17, 2008

71. bejegyzés a pletykáról

Egészen elsőéves korom végéig meg voltam győződve, hogy rólam senki nem pletykál. Nem a feddhetetlenségem okozta ezt a félreképzelődést, hanem, hogy el nem bírtam képzelni azt a helyzetet, ahol bizonyos emberek egy társaságban olyan témáról beszéljenek, amely érinthet engem is és ily módon a társalgás rólam szóljon. Ebben az időszakban pedig pont egy olyan társaságba kerültem bele, és hogy kínlódtam, hogy bekerülhessek, amelyik főként pletykából élt, klikkesített, szűk kis galleryt alkottak, mindenki mindenkiről mindent tudni akart. Mégis, valószínűleg a nagy kínlódás miatt, hogy én is tag legyek, illetve a nagy csodálat miatt, amit irányukban éreztem, eszembe sem jutott, hogy én is terítékre kerülhetek. Sem szerény, sem visszafogott nem voltam soha, így számolnom kellett volna a lehetőséggel, én magam is korlátlanul és gátlástalanul pletykáltam. Gyorsan felfedeztem az ellentmondásokat és az apró gyengeségeket, titkok jutottak a fülembe, amit megfelelő időben, célzatosan szórtam el, mintegy tudatva az érintettel, hogy én tudok arról a dologról. Bizonyos fokú empatikus készségemnek köszönhetően sokan és sokszor bízták rám a titkaikat, én pedig szívesen meghallgattam mindenki mocskát, hogy aztán a saját szubjektív szűrőmön keresztül döntsem el, mit adhatok tovább és mit nem. Nem voltam különösebben közkedvelt személy.

Az első és egyben legpikánsabb találkozásom a rólam szóló pletykákkal akkor volt, mikor egy volt évfolyamtársam elmesélte, hogy úgy tudja, középiskolában – tekintve, hogy egy tiszta lány osztályba jártam – időnként leszbikus „orgiákat” szerveztünk, amiből, természetesen, én sem maradhattam ki. Gyakran visszahallottam azt is, hogy nagyképű vagyok és öntelt, lenézem az embereket, okosabbnak hiszem magam, mint ők. Túl nagy a szám, sokat beszélek, és mindenről véleményem van. Legkellemetlenebb találkozásom a pletykával már a megtérési időszakom kezdetén volt, amikor egy ritka kínos sztoriba keveredtem bele és a múltamra való tekintettel egyértelmű volt szinte mindenki számára, hogy ez csakis tőlem származhatott. Azóta sem tudom, hogy az érintettek előtt tisztázódott-e ritka ártatlanságom, ez kivételesen olyan helyzet volt, amit még a naplómba sem mertem volna leírni.

Igazán sajnálom, hogy még soha nem hallottam olyan pletykákat magamról, hogy milyen szép lennék, vagy milyen bájos, de gondolom, ez azért van, mert pletyka esetében nem elég simán a valótlanság, kell egy csipet rosszindulat is.

Legutóbb hasonló módszerrel megtudtam, hogy jártam valakivel, aki történetesen egy nagyon közeli és kedves barátom, még viszonyunk sem volt soha, mosolyogtunk rajta egy keveset. Voltam már terhes és eljegyezve is, és ezek csak azok a szinte ártalmatlan hírek, amikről nekem tudomásom van.

Labdát nem indítok, de arra igazán kíváncsi vagyok, hogy volt-e másnak is ilyen tapasztalata a pletykával, ahol ő volt az áldozat, még ha nem is volt az annyira rosszindulatú, vagy csak én voltam ilyen naiv a saját kitárgyalhatatlanságomról?

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyszer elmesélték nekem (és ráadásul valaki olyan, aki szeretőm lévén nagy jóindulattal viseltetett irányomban, legalábbis elméletileg), hogy mennyien utálnak engem, mert olyan nagyképű vagyok, nem viszonozom az emberek kedvességét, mindenkit felülről nézek.

Nem veszekedés volt, csak úgy jött, fél éjszakát végigbőgtem, aztán jó néhány napig csendben igyekeztem figyelni, hogy ki milyen szemmel néz rám, aztán elmúlt.

Pletyka ritkán jut vissza hozzám, inkább a hozzám közelálló személyeknek mondják, de ahogy mondod, fűvel-fával összehoznak.

Biztos vagyok benne, hogy jó néhányan utálnak a környékemen. Én egyetlen embert utálok, annyira, hogy a köszönését se viszonozom, néhányat nem szeretek, de nem látom okát különösebben éreztetni velük.

Hogy mit pletykálnak rólam, nem tud bántani. Érdekelni érdekel, az egoizmus és kíváncsiság jogán:) Viszont gyorsan leírom azt, aki elhiszi, mielőtt megkérdezne engem is a dologról.

Névtelen írta...

hmmm... több rosszundulatú pletykát is hallottam már vissza magamról, mivel egy olyan funkciót töltöttem be amelyre egyszerre ketten pályáztunk, természetesen a vesztes fél, utólag minden hülyeséget összehordott, hogy bizonyítsa, én a funkciót nem érdemeimmel hanem más módszerrel szereztem meg... tudtam, hogy ilyen ember a másik... számitottam is rá... mégis nagyon rosszul esett...

de, legyen vami érdekes is:

Volt egy több mint két éves kapcsolatom, melynek mikor vége lett, közös megegyezésre nem kötöttük mindenki orrára... igy évekkel a szakításunk után is... hallottam olyan "pletykát" hogy úgy veszik észre mostanában kevés időt töltünk együtt... szerintük szakítás lesz a vége :))